بعد از رفتنت!….


Orkutando.net

 

بعد از رفتنت!….
شبی از پشت یک تنهایی نمناک و بارانی تو را با لهجه ی گل های نیلوفر صدا کردم.تمام شب برایباطراوت ماندن باغ قشنگ آرزوهایت دعا کردم.پس ازِ یک جستجوی نقره ای در کوچه های آبی احساس تورا از بین گل هایی که در تنهایی ام رویید با حسرت جدا کردم و تو در پاسخ آبی ترین موج تمنای دلم گفتی دلم حیران و سرگردان چشمانی ست رویایی
و من تنها برای دیدن زیبایی آن چشم تو را در دشتی از تنهایی وحسرت رها کردم همین بود آخرین حرفت
ومن بعد از عبور تلخ و غمگینت حریم چشمهایم را به روی اشکی از جنس غروب ساکت و نارنجی خورشید وا کردم
نمی دانم چرا رفتی؟ نمی دانم چرا ، شاید خطا کردم و تو بی آن که فکر غربت چشمان من باشی
نمی دانم کجا ، تا کی ، برای چه ولی رفتی و بعد از رفتنت باران چه معصومانه می بارید
و بعد از رفتنت یک قلب دریایی ترک برداشت و بعد از رفتنت رسم نوازش در غمی خاکستری گم شد
و گنجشکی که هر روز از کنار پنجره با مهربانی دانه برمی داشت تمام بال هایش غرق در اندوه غربت شد
و بعد از رفتن تو ، آسمان چشمهایم خیس باران بود و بعد از رفتنت انگار کسی حس کرد من بی تو
تمام هستی ام از دست خواهد رفتکسی حس کرد من بی تو هزاران بار درهر لحظه خواهم مرد
و بعد از رفتنت دریا چه بغضی کرد! کسی فهمید تو نام مرا از یاد خواهی برد و من با آنکه میدانم تو هرگز یاد من را
با عبور خود نخواهی برد هنوز آشفته ی چشمان زیبای توام
ببین که سرنوشت انتظار من چه خواهد شد و بعد از این همه طوفان و وهم وپرسش و تردید کسی از پشت قاب پنجره آرام و زیبا گفت : تو هم در پاسخ این بی وفایی ها بگو در راه عشق و انتخاب آن خطا کردم
و من در حالتی مابین اشک و حسرت و تردید کنار انتظاری که بدون پاسخ و سردست و من در اوج پاییزی ترین ویرانی یک دل
میان غصه ای از جنس بغض کوچک یک ابر نمی دانم چرا ؟ شاید به رسم و عادت پروانگی مان باز
برای شادی و خوشبختی باغ قشنگ آرزوهایت دعا کردم

 

                                     Orkutando.net Orkutando.net Orkutando.net            

                           


زخم عشق

پاره ای وقتها٬ دلتنگ و سرشار از حس بودن و نبودن......

تمام آسمان مهتابی را میگردی و باز نگاه میکنی به آسمان

تنها یک ستاره آن بالا بالاها روشن ترین است. عشق

همان چلچراغ است٬ و تنها عاشقان اهل رنجند

و من عشق پیراهن خود کرده ام همیشه تا......

و عشق یعنی تو.....

                                

                                        Orkutando.net Orkutando.net Orkutando.net Orkutando.net Orkutando.net 

 


                                                                                                                   با تشکر از غریبه ی آشنا


 

   

پاییز

پاییز ...
سقوط یک برگ از شاخه ی درخت یعنی پاییز
پاییز یعنی قصه ای از غصه لبریز
پاییز یعنی اوج هنر
سقوط برگی در تنپوش زرد
پاییز معنی طعم وداع
لبریز از باران های بی تپش
لبریز از شوق رفتن
چشمانی گره خورده به راه
حتی ساده ترین تفسیر آه
پاییز فصل اوج خوشبختی زیبا ترین نگین
نگاه منتظر برگ روی زمین ...
 
fatima_1358

 
پاییز یعنی تنپوش زیبای من
پاییز یعنی شوق پر کشیدن از زندان تن
و چه حس زیباییست آرامش
در عین بودن
در حین زیستن
بین تنگناهای زندگی
در کنار تو ...
 

*****

شادی های شما همان غم های شماست که نقابش را برداشته است.
و جامی که خنده هایتان از ان می جوشد همان است که از اشک هایتان پر شده بود.
 
هر چه غم عمیق تر وجور شما را می کاود گنجایشی فراختر برای شادی خواهید داشت.
آیا آن عود که آهنگش دل شما را می نوازد همان چوبی نیست که دلش را با تیغ تیز تهی کرده اند؟
 
وقتی شاد و خرم هستی به اعماق قلبت نگاه کن تا ببینی که این قلب همان است که تو را غمگین کرده بود.
و هنگامی که غم بر تو چیره شود باز در قلبت نگاه کن تا براستی ببینی در فراق آنچه قلبت را از شادی پر کرده بود گریه می کنی.
و هنگامی که یکی از ان دو در کنارت نشسته است بیاد ار که آن دیگری نیز در بستر تو به خواب رفته است.


جبران خلیل جبران