شعر "کوچه" از کتاب ابر و کوچه

 به نام او که موسیقی کیهانی را عاشقانه می نوازد
"کوچه"
بی تو مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم
همه تن چشم شدم خیره به دنبال تو گشتم
شوق دیدار تو لبریز شد از جام وجودم
شدم آن عاشق دیوانه که بودم
در نهانخانه جانم گل یاد تو درخشید
باغ صد خاطره خندید

عطر صد خاطره پیچید
یادم آمد که شبی با هم از آن کوچه گذشتیم
پر گشودیم و درآن خلوت دلخواسته گشتیم
ساعتی بر لب آن جوی نشستیم
تو همه راز جهان ریخته در چشم سیاهت
من همه محو تماشای نگاهت
آسمان صاف و شب آرام
بخت خندان و زمان رام
خوشه ماه فرو ریخته در آب
شاخه ها دست بر آورده به مهتاب
شب و صحرا و گل و سنگ
همه دل داده به آواز شباهنگ
یادم آید تو به من گفتی از این عشق حذر کن

لحظه ای چند بر این آب نظر کن
آب آیینه عشق گذران است
تو که امروز نگاهت به نگاهی نگران است
باش فردا که دلت با دگران است
تا فراموش کنی چندی از این شهر سفر کن
با تو گفتم حذر از عشق ؟ ندانم
سفر از پیش تو ؟ هرگز نتوانم
روز اول که دل من به تمنای تو پر زد
چون کبوتر لب بام تو نشستم
تو به سنگ زدی من نرمیدم نگسستم
بازگفتم که تو صیادی و من آهوی دشتم
تا به دام تو در افتم همه جا گشتم و گشتم
حذر از عشق ندانم
سفر از پیش تو هرگز نتوانم نتوانم
اشکی از شاخه فرو ریخت
مرغ شب ناله تلخی زد و بگریخت
اشک در چشم تو لرزید
ماه بر عشق تو خندید
یادم آید که دگر از تو جوابی نشنیدم
پای دردامن اندوه کشیدم
نگسستم نرمیدم
رفت در ظلمت غم آن شب و شبهای دگر هم
نه گرفتی دگر از عاشق آزرده خبر هم
نکنی دیگر از آن کوچه گذر هم
بی تو اما به چه حالی من از آن کوچه گذشتم
 
 رومنسیه
 
 
نظرات 6 + ارسال نظر
سوگل یکشنبه 29 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 06:05 ب.ظ http://guilty.blogsky.com

salam weblog e jalebi dari be manam sar bezan khoshhal misham bye

ممنون از لطفت

حامد یکشنبه 29 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 06:53 ب.ظ http://joojetighi.blogsky.com

سلام
خوبی مریم جان؟
خیلی زیبا و بدیع بود
یسر به وبلاگم بزن و نظرت وبده

سلام
خیلی خیلی ممنونم

علی یکشنبه 29 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 09:58 ب.ظ http://takotanhazirebaroon.blogsky.com/

سلام.ممنون از اینکه بهم سر زدی...
خیلی قشنگه وبلاگت..اگه اجازه بدی بذارم لینک دوستام
ولی....
خوش باشی و سلامت
قربانت...

سلام
لطف کردی
خوشحال می شم اگه منو جز لینک دوستانت قرار بدی اما چرا می گی ولی ...
لطفا جا خالی هارو پر کن
با اجازت منم شما رو لینک می کنم

یک دوست دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 08:42 ق.ظ http://www.harimemehrabani.blogfa.com

مریم جون پس نظر من چی شد!!!!!!!؟؟؟؟؟؟ دیلیتش کردی؟

سلام
من هیچ وقت هیچ نظری رو پاک نمی کنم مخصوصا تو

SPAM دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 09:17 ب.ظ

SPAM دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 09:23 ب.ظ http://www.lpesffan.blogfa.com

سلام
بلاگ جالبی داری بهت تبریک میگم
بهم سر بزنی خوشحال میشم.

لطف داری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد